208 Datang Meminang
Monolog Dalaman Seorang Gadis




Mencari Kekuatan Yang Hilang
ya allah
lemahnya hambamu ini ya allah
aku masih memikirkannya ya allah

ya allah aku lemah
aku mohon kekuatan ya allah
aku masih tak tahu
mengapa air mata ini mudah sangat mengalir
sejak akhir-akhir ini ya allah

aku hormat keputusannya 
aku hormat kehendaknya
aku redha pemergiannya
tapi kenapa air mata ini masih mengalir

ya allah ya tuhanku
berikanlah aku kekuatan ya allah
berikanlah aku kekuatan yang lama hilang ya allah
aku penat ya allah

aku tahu ini semua dugaanmu 
tapi hati aku .... kau sahaja yang tahu 

ya allah 
pasrahkanlah hati aku ya allah
relakankanlah jiwa aku ya allah

aku tahu , aku menjauh bukan bermakna aku melupakan
tapi aku cuma ingin mencari kekuatan
namun , semakin aku jauh , semakin aku fikirkannya ,
ya allah , adakah dia fikirkan aku juga

aku takkan dilukakan , 
malah aku takkan aku melukakan ,
hati sesiapa sahaja ,
sebab aku sayang mereka .
sayang sangat .

aku cuba untuk tahan air mata ini ,
tapi aku tak boleh , aku lemah ,
aku cuba lekakan diri dengan benda lain , 
tapi dia masih dalam fikiran aku .

ya allah ,
kau berikanlah aku kekuatan , 
untuk menempuh dugaan ini ,
untuk menempuh hari-hari mendatang ,
untuk aku simpan janji ini ,
selama-lamanya .



Amin , Amin . ya Rabb .

Older Post | Newer Post