208 Datang Meminang
Monolog Dalaman Seorang Gadis




Review Product (I) : Miss Pimple (Simple)
hye !
kembali lagi bertemu dengan jelitawan Misz Dee a.k.a Miss Pimple.
hmmm . why PIMPLE there??? haha 
yolah , dah memang muko hambo ni banyak ler bebeno jerawatnye, takkan lah nak panggil Miss FLAWLESS pulok kan . . tak gitu ? huhu

oke, back to the topic today , aku nak review sikit pasal produk yang baru jer aku pakai .
agak baru jugak la . dekat sebulan lebih gitu .

aku baru jer guna produk SIMPLE ni .
antara sebab-sebab aku memilih produk ni adalah .....

no chemical 
no perfume add+
no colour add+

senang cakap produk ni produk ALAMI lah . semua guna bahan semulajadi . 
so, takyah nak ragu-ragu kalau kulit korang sensitif . 
yeah ! 
"produk ni sangat-sangat bagus untuk orang yang kulit sensitif ."

hmmm , 1st thing produk penjagaan muko ni, hangpa semua kenalah ado cleanser kan .
lau tak, takkan nak guno sabun buku dettol pulok sapu kat muko tu , tak pon guno clorox jer senang . .haha
aku guna Kind To Skin Misturizing Facial Wash . 

cleanser yang aku guna ni jenis gel tau , so, warna die hijau-hijau macam packing dia jugak .
harga dia pun berpatutan jugak dengan packing die agak besar .
senang cakap produk ni tahan lama jugak . tu yang buat aku jatuh hati dengan produk SIMPLE ni .

apa yang aku paling suka dengan produk ni especially dia punya cleanser lah kan . 
sangat-sangatlah best bila guna korang tonyoh banyak-banyak kat muka ke, mata ke, korang takkan rase pedih . seriusly aku cakap . memang best gilak ! nak tahu , try lah sendiri !

next, aku guna moisturizer bila dah cuci muka . 
memandangkan muko aku ni cepat kering kalau dekat dalam "aircond" and cepat berminyak bila tengah panas, so, aku guna yang biasa-biasa je dia punya moisturizer . 
aku guna Kind To Skin Hydrating Light Moisturizer .

aku biasa guna sebelum pakai BB Cream sebab taknaklah bahan-bahan kimia dari makeup macam BB Cream ke, Foundation ke , bedak ke and semualah bahan-bahan makeup lain masuk ke dalam kulit dengan senang-lenangnya . Lagi satu , pernah jugak aku terbaca dekat blog-blog gadis-gadis Flawless ni cakap yang moisturizer ni boleh nampakkan muko kita nampak lebih smooth . . wahhhhhh ... suka kan? suka kan ?

aku baru jer guna 2 produk ni , 
review aku tentang produk ni dalam masa yang terdekat boleh dikatakan so-so je .
sebab aku baru jer guna , and kesan dia agak lambat TAPI dia tak merosakkan kulit langsung .
senang cakap, dia memang KIND TO SKIN .. serius ! bau pon sedap .

pasal jerawat ni , aku boleh nampak lah sikit-sikit die kurang and die macam malu-malu jugak nak keluar .
ha ! produk simple ni banyak lagi produk skincare die.. korang boleh jer cari dekat pasaraya terdekat kalau ada , senang nak cari dekat Guardian or Watson .. 

ape lagi ! jom ramai-ramai serbu sekarang !

lepas guna 2 produk ni , aku ingat nak try produk skincare SIMPLE Spotless Skin . 
susah sikit nak cari dekat sini sebab maybe tak ramai yang guna kot . 
so, kalau nak tahu lebih lanjut , korang boleh jer pergi dekat website SIMPLE PRODUCT ni . . 
jengah-jengahlah apa  produk yang sesuai dengan kulit muka korang and try sendiri baru tahu best or tak produk ni .

k lah , aku taknak cakap banyak .
doakan Miss Pimple ni bertukar jadi Miss Flawless keyh ! aminn . 

jangan lupa Follow blog ni tau . 


Arigatosss !

Label:


Older Post | Newer Post